Õppimine ja õpetamine
Veroonika Shirokova on Virumaa kolledži rakendusmehaanika ja jätkusuutliku energiatehnoloogia uurimisrühma juht ja vanemlektor. Ülikooli ajal olid tema lemmikained füüsika ja matemaatika, kuna need pakkusid nii loogilist väljakutset kui ka praktilist rakendust.
„Matemaatikas meeldis mulle kõige rohkem lahendada ülesandeid, mis aitasid arendada analüütilist mõtlemist, samas kui füüsikas oli põnev uurida, kuidas seadmed ja loodusnähtused tegelikult töötavad,“ kirjeldab Veroonika ülikooliaegseid lemmikuid. Veroonika on pärit inseneride perest, seega on perekondlik taust mõjutanud mõistagi tema karjäärivalikut ja tehnoloogiakirge.
Veroonika tüüpiline tööpäev algab e-kirjadele vastamisega. Seejärel suundub ta loenguid andma, kuid juba teel loengusaali võivad tudengid teda koridoris kinni püüda, et arutada oma projektidega seotud küsimusi. Pärast loenguid veedab ta aega laboris, kus viib läbi katseid või valmistub järgmiseks õppetööks.
Veroonika sõnul on tema tegemistes suur roll meeskonnatööl – ta suhtleb pidevalt tudengite, kolleegide ja projektipartneritega. Samas vajab ta ka aega omaette süvenemiseks, et valmistada ette materjale või seadistada seadmeid. Tööpäev jätkub sageli ka õhtul, sest tudengite juhendamine ja nõustamine ei lõpe loengutega – Veroonika on neile ööpäevaringselt kättesaadav ning aitab vajadusel lahendada tekkivaid küsimusi ja valmistuda järgmisteks tegevusteks.
„Kord rääkisin loengus oma doktoritööst ja auditooriumis valitses täielik vaikus – kõik kuulasid keskendunult. Pärast loengut tuli üks tudeng minu juurde ja ütles: “Kui palju on vaja õppida, et seda kõike teada!”. See kompliment polnud lihtsalt tunnustus minu teadmiste kohta, vaid ka kinnitas, et olin suutnud äratada kuulajates teaduse ja inseneeria vastu huvi ja imetlust,“ kirjeldab Veroonika meeldejäävaimat komplimenti. Selline tunnustus motiveerib teda jätkuvalt oma teadmisi jagama.
Motivatsioon ja inspiratsioon
Raskuste korral kasutab Veroonika enda motiveerimiseks erinevaid viise. Suurt rolli mängib lähedaste tugi ja nõustamine. Pereliikmed, sõbrad ja kolleegid aitavad keerulistes olukordades perspektiivi säilitada ning pakuvad nii emotsionaalset tuge kui ka praktilisi nõuandeid. „Iga raskus või ebaõnnestumine on õppimisprotsessi osa. Tuletan endale meelde, miks ma seda teekonda alustasin, siis on lihtsam motivatsiooni hoida,“ kirjeldab ta oma mõtteprotsessi. Kui midagi siiski ei toimi, analüüsib ta, kuidas olukorda lahendada ja proovib läheneda probleemidele teise külje alt. See aitab tal näha keerulistes olukordades väljakutseid, mitte takistusi.
Veroonika iidol on tema tädi, Virumaa kolledži Rakendusmehaanika ja jätkusuutliku energiatehnoloogia uurimisrühma liige Tatjana Baraškova, kes on olnud tema elus nii isiklikult kui ka professionaalselt väga oluline inimene. Vanemlektorina töötav Baraškova suunas Veroonika tehnilise hariduse ja õpetamise maailma. Just tema juurutas Veroonikas armastust õpetamisprotsessi ja inseneeria vastu – ta näitas, kui põnev ja oluline on tehnika ning kuidas teadmiste edasiandmine võib muuta nii üksikisikute kui ka kogu ühiskonna tulevikku. Kuna Tatjana ja Veroonika töötavad nüüd koos, näeb Veroonika igapäevaselt oma tädi professionaalset pühendumust ja kirge, mis inspireerib teda veelgi rohkem arenema ja oma oskusi edasi andma.
“Iga raskus või ebaõnnestumine on õppimisprotsessi osa. Tuletan endale meelde, miks ma seda teekonda alustasin, siis on lihtsam motivatsiooni hoida.”

Veroonika iidol on tema tädi, Virumaa kolledži Rakendusmehaanika ja jätkusuutliku energiatehnoloogia uurimisrühma liige Tatjana Baraškova (vasakul). Foto: TalTech
Huvi ja kirg
Veroonika hobideks on joonestamine ning erinevate tarkvaraprogrammide abil modelleerimine. Talle meeldib katsetada erinevaid töövõtteid ja leida nutikaid lahendusi, kuidas detaile või koostusid kiiremini ja efektiivsemalt joonestada. Selle tegevuse juures köidab teda probleemide lahendamine ja loov lähenemine. Iga uus joonis või mudel annab võimaluse õppida midagi uut ja ennast arendada. Samuti meeldib Veroonikale katsetada uusi, töövoogu sujuvamaks muutvaid rakendusi.
Veroonika soovitab noortel valida eriala, mis neid tõeliselt huvitab. Ta rõhutab, et ei tohi karta väljakutseid – kui seadmed ei tööta või projektid ei õnnestu, tuleb häireid ja takistusi näha lihtsalt osana inseneeria põnevast maailmast. Oma tädile vihjates ütleb Veroonika: „Oluline on olla julge ja enesekindel ning leida mentor või eeskuju, kes võib anda hindamatuid nõuandeid ning enesekindlust.”
Ta soovitab pidevalt katsetada ja õppida uusi oskusi, nautida protsessi ja olla kannatlik. Kolleegid kirjeldavad Veroonikat kui inspireerivat näidet, kelle erialane kirg ja pühendumus oma on viinud ta suurte saavutusteni ning aidanud kaasa tööstuse ja tehnoloogia arengule.
“Oluline on olla julge ja enesekindel ning leida mentor või eeskuju, kes võib anda hindamatuid nõuandeid ning enesekindlust.”