Sten Saar: kui kukud, tuleb püsti tõusta

31.01.2025
Sten Saar: kui kukud, tuleb püsti tõusta. 31.01.2025. TalTechi majandusvisiooni konverentsil „Juhtimine keeruliste muutuste ajastul“ esinenud Sten Saar tunnistas, et ehkki tema asutatud ettevõttel Zego läheb Londonis hästi, on aastate jooksul tehtud ka palju vigu. „Vigu teha on okei, aga nendest tuleb õppida ja kiiresti edasi liikuda. Kui pikali kukud, tuleb püsti tõusta,“ rõhutas Saar, kes alustas kakskümmend aastat tagasi Eestis eduka õpilasfirmaga, õppis seejärel TalTechis ärindust ning elab-töötab alates 2009. aastast Inglismaal. 2016. aastal asutas ta Zego, mis pakub liiklus- ja kaskokindlustust Ühendkuningriigis ja Iirimaal. Ettevõtte kindlustusmaksete maht oli 2024. aastal 160 miljonit eurot, mis on Eesti mõistes suur, aga Suurbritannia turgu arvestades siiski imeväike. 2025. aasta plaan on müügimahtu kahekordistada. Heade autojuhtide kindlustus Oma tegevuses lähtub ettevõte reeglist, et seitse autojuhti kümnest on head. Kui autojuht ostab Zegolt poliisi, annab ta ühtlasi nõusoleku oma andmete kasutamiseks telefoni kaudu, mille põhjal analüüsib Zego autojuhtide sõidustiili, kasutades telemaatika-tehnoloogiat. Kui sõidustiil on hea, saab klient 40% allahindlust, kui juht on kehv, siis tõuseb kindlustuse hind 60%. „Kui tõstame su hinda ja lähed konkurendi juurde, siis see ongi hea,“ avaldas Saar, kelle sõnul põhjustavad halvad juhid poole kõigist kahjudest. Nii et kui halbu juhte on vähem, toimub ka vähem avariisid, mis on kindlustaja jaoks ainult parem. „Kogu eesmärk ongi pakkuda hea sõidukäitumisega juhtidele kõige madalama hinnaga kindlustust.“ Küsimusele, mis on Zego edu valem, ei saa Saare sõnul otse vastata. „Ükski valem ei kordu samamoodi, küll on aga teatud printsiibid, mille järgi peaks toimetama, et oma šansse suurendada. Üks on see, kui kiiresti sa asju teed – kui kiiresti toote välja mõtled, selle turule saad, millise tempoga katsetad, kui kiiresti vigu muudad, jne.“ Teiseks soovitas Saar keskenduda olulistele asjadele. „Paljud alustavad nime valimisest ja logo kujundamisest – see ei loe kokkuvõttes midagi. Eesmärk on viia toode-teenus ülikiiresti kliendini, et saada aru, kas sellel üldse võiks olla potentsiaali.“ Samuti peab fookus olema kliendil: ettevõttel on vaja teada, mis probleemi tahetakse lahendada ja siis ülikiiresti lahenduse suunas liikuda. Kui kukud pikali, tuleb tõusta püsti, parandada vead ja edasi liikuda, mitte nutma jääda. Hea ja väga hea töötaja vahe võib olla meeletult suur Õppetunde on olnud teekonnal palju. „Olen teinud inimeste palkamisega palju vigu. Ma ei osanud algul aru saada, kes on hea ja kes väga hea.“ Tuhandeid intervjuusid teinud Saare sõnul ei ole hea ja väga hea inimese vahel väike, vaid lausa kümnekordne vahe. „Hea teeb, mida sa palud tal teha ja teeb kõike nii, nagu sa soovid. Väga hea on aga proaktiivne, ta näitab ise initsiatiivi. Tal on tugev töötahe ja soov kasvada, areneda.“ Väga oluline asi on nullego. Näiteks tunnistas Saar, et suhtub skeptiliselt vägevates koolides käinud inimestesse, sest tihti on neil suur ego ja vähe  vajalikku meeskonnamängija materjali. Nii võtabki 300 inimest juhtiv Saar ka ise kõigist värbamistest osa ning viib läbi viimase vestluse. „Eelkõige püüan leida isikuomadusi. Tahan saada aru, mida nad mõtlevad, millised väärtused neil on, kas nad oleksid tiimis edukad.“ On vaja ka distsipliini – ainult nii tulevad tulemused. Ettevõtja jaoks on seejärel oluline neid inimesi leida ja hoida. Ehk nagu spordis: „Kui sa mängid väga hästi, oled väljakul, aga kui ei mängi, siis sa ei ole tiimis.“ Suuremad vead Tagasi vaadates võib Saare sõnul öelda, et Zego rahaliselt suurim viga ulatub kümnetesse miljonitesse. „Täna kindlustame üksikomanikke, aga varem kindlustasime ka autoparke, tegime seda neli aastat ja kulutasime 40 miljonit. See ei toiminud.“ „Teine suur viga oli see, kui kasvatasime tiimi üheksa kuu jooksul liiga kiiresti,“ nentis Saar, kelle sõnul hakkasid selle tulemusel palkamisstandardid langema ning samas kulus väga palju raha. „Tegelikult on vigu olnud tohutult palju, aga oluline on neist õppida, aru saada, sest seda kiiremini saad õigele asjale lähedale – vead on protsessi osa.“ Mis on Zego? Zego on Ühendkuningriigis tegutsev innovaatiline kindlustusettevõte, mille asutas Sten Saar 2016. aastal. Eesmärk oli täita kindlustusturul valitsenud tühimik platvormitöötajate jaoks, kelle vajadusi traditsioonilised kindlustustooted ei katnud. / Ettevõte suunas oma põhitähelepanu traditsioonilistest kindlustustoodetest kõrvale jäänud platvormitöötajatele, kelle vajaduste osas oli valitsenud kindlustusturul tühimik. Enne Zego asutamist töötas Sten Deliveroo (Eesti Bolt/Wolt) operatsioonide direktorina ning asutas vaid 17-aastaselt Eestis eduka õpilasfirma Valemivihik. Täna juhib ta ettevõtet, mis on saavutanud ükssarviku staatuse ning kus töötab 300 inimest. Ettevõte kindlustab igapäevaselt sadu tuhandeid autosid.
Teaduskommunikatsiooni juht
Sten Saar, kindlustusidu Zego kaasasutaja ja juht. Foto: Alun Callender

Sten Saar, kindlustusidu Zego kaasasutaja ja juht. Foto: Alun Callender

Sten Saar, Londoni kindlustusidu Zego kaasasutaja ja juht, rõhutas TalTechi majanduskonverentsil kiiruse ja vigadest õppimise tähtsust. Zego on saavutanud ükssarviku staatuse, kuid teel eduni on tehtud ka kümneid miljoneid maksma läinud valesid otsuseid.

TalTechi majandusvisiooni konverentsil „Juhtimine keeruliste muutuste ajastul“ esinenud Sten Saar tunnistas, et ehkki tema asutatud ettevõttel Zego läheb Londonis hästi, on aastate jooksul tehtud ka palju vigu.

„Vigu teha on okei, aga nendest tuleb õppida ja kiiresti edasi liikuda. Kui pikali kukud, tuleb püsti tõusta,“ rõhutas Saar, kes alustas kakskümmend aastat tagasi Eestis eduka õpilasfirmaga, õppis seejärel TalTechis ärindust ning elab-töötab alates 2009. aastast Inglismaal.

2016. aastal asutas ta Zego, mis pakub liiklus- ja kaskokindlustust Ühendkuningriigis ja Iirimaal. Ettevõtte kindlustusmaksete maht oli 2024. aastal 160 miljonit eurot, mis on Eesti mõistes suur, aga Suurbritannia turgu arvestades siiski imeväike. 2025. aasta plaan on müügimahtu kahekordistada.

Heade autojuhtide kindlustus

Oma tegevuses lähtub ettevõte reeglist, et seitse autojuhti kümnest on head. Kui autojuht ostab Zegolt poliisi, annab ta ühtlasi nõusoleku oma andmete kasutamiseks telefoni kaudu, mille põhjal analüüsib Zego autojuhtide sõidustiili, kasutades telemaatika-tehnoloogiat. Kui sõidustiil on hea, saab klient 40% allahindlust, kui juht on kehv, siis tõuseb kindlustuse hind 60%.

„Kui tõstame su hinda ja lähed konkurendi juurde, siis see ongi hea,“ avaldas Saar, kelle sõnul põhjustavad halvad juhid poole kõigist kahjudest. Nii et kui halbu juhte on vähem, toimub ka vähem avariisid, mis on kindlustaja jaoks ainult parem. „Kogu eesmärk ongi pakkuda hea sõidukäitumisega juhtidele kõige madalama hinnaga kindlustust.“

Küsimusele, mis on Zego edu valem, ei saa Saare sõnul otse vastata. „Ükski valem ei kordu samamoodi, küll on aga teatud printsiibid, mille järgi peaks toimetama, et oma šansse suurendada. Üks on see, kui kiiresti sa asju teed – kui kiiresti toote välja mõtled, selle turule saad, millise tempoga katsetad, kui kiiresti vigu muudad, jne.“

Teiseks soovitas Saar keskenduda olulistele asjadele. „Paljud alustavad nime valimisest ja logo kujundamisest – see ei loe kokkuvõttes midagi. Eesmärk on viia toode-teenus ülikiiresti kliendini, et saada aru, kas sellel üldse võiks olla potentsiaali.“ Samuti peab fookus olema kliendil: ettevõttel on vaja teada, mis probleemi tahetakse lahendada ja siis ülikiiresti lahenduse suunas liikuda. Kui kukud pikali, tuleb tõusta püsti, parandada vead ja edasi liikuda, mitte nutma jääda.

Zego kaasasutaja ja juht Sten Saar TalTechi majandusvisiooni konverentsil. Foto: Kristin Rammus

Zego kaasasutaja ja juht Sten Saar TalTechi majandusvisiooni konverentsil. Foto: Kristin Rammus

Hea ja väga hea töötaja vahe võib olla meeletult suur

Õppetunde on olnud teekonnal palju. „Olen teinud inimeste palkamisega palju vigu. Ma ei osanud algul aru saada, kes on hea ja kes väga hea.“

Tuhandeid intervjuusid teinud Saare sõnul ei ole hea ja väga hea inimese vahel väike, vaid lausa kümnekordne vahe. „Hea teeb, mida sa palud tal teha ja teeb kõike nii, nagu sa soovid. Väga hea on aga proaktiivne, ta näitab ise initsiatiivi. Tal on tugev töötahe ja soov kasvada, areneda.“ Väga oluline asi on nullego. Näiteks tunnistas Saar, et suhtub skeptiliselt vägevates koolides käinud inimestesse, sest tihti on neil suur ego ja vähe  vajalikku meeskonnamängija materjali.

Nii võtabki 300 inimest juhtiv Saar ka ise kõigist värbamistest osa ning viib läbi viimase vestluse. „Eelkõige püüan leida isikuomadusi. Tahan saada aru, mida nad mõtlevad, millised väärtused neil on, kas nad oleksid tiimis edukad.“ On vaja ka distsipliini – ainult nii tulevad tulemused.

Ettevõtja jaoks on seejärel oluline neid inimesi leida ja hoida. Ehk nagu spordis: „Kui sa mängid väga hästi, oled väljakul, aga kui ei mängi, siis sa ei ole tiimis.“

Suuremad vead

Tagasi vaadates võib Saare sõnul öelda, et Zego rahaliselt suurim viga ulatub kümnetesse miljonitesse. „Täna kindlustame üksikomanikke, aga varem kindlustasime ka autoparke, tegime seda neli aastat ja kulutasime 40 miljonit. See ei toiminud.“

„Teine suur viga oli see, kui kasvatasime tiimi üheksa kuu jooksul liiga kiiresti,“ nentis Saar, kelle sõnul hakkasid selle tulemusel palkamisstandardid langema ning samas kulus väga palju raha. „Tegelikult on vigu olnud tohutult palju, aga oluline on neist õppida, aru saada, sest seda kiiremini saad õigele asjale lähedale – vead on protsessi osa.“

Mis on Zego?

Zego on Ühendkuningriigis tegutsev innovaatiline kindlustusettevõte, mille asutas Sten Saar 2016. aastal. Eesmärk oli täita kindlustusturul valitsenud tühimik platvormitöötajate jaoks, kelle vajadusi traditsioonilised kindlustustooted ei katnud. / Ettevõte suunas oma põhitähelepanu traditsioonilistest kindlustustoodetest kõrvale jäänud platvormitöötajatele, kelle vajaduste osas oli valitsenud kindlustusturul tühimik.

Enne Zego asutamist töötas Sten Deliveroo (Eesti Bolt/Wolt) operatsioonide direktorina ning asutas vaid 17-aastaselt Eestis eduka õpilasfirma Valemivihik. Täna juhib ta ettevõtet, mis on saavutanud ükssarviku staatuse ning kus töötab 300 inimest. Ettevõte kindlustab igapäevaselt sadu tuhandeid autosid.