Ehitusteadus saab areneda üksnes siis, kui ühiskond annab inseneridele võimaluse võtta ette suuri projekte – näiteks lähitulevikus Rail Baltica ning kaugemas tulevikus ka mõne suuremõõtmelise tunneli –, tõdes TalTechi ehituse ja arhitektuuri instituudi professor Janek Laanearu TalTechi raadiole antud intervjuus.
linnaruum
Eesti linnad seisavad olulise valiku ees: kuidas kujundada välja korraga mugav, kiire ja eelkõige ohutu transpordisüsteem? Transpordi ja liikluskorralduse küsimustega tegeleva Stratum OÜ juht ja Taltechi vilistlane Margus Nigol usub, et praegune autokeskne lähenemine pole enam jätkusuutlik.
„Tallinn ei saa kunagi valmis,“ ütleb vana tõdemus. Kuidas on aga lood Tallinna teedega? TalTechi teadlaste värsked mõõtmised Õismäe betoonist katselõigul näitavad, et alternatiivsete võimalustega võiksid linna teed praegusest märksa kauem vastu pidada. Betoon kannatab raskeliiklust paremini kui asfalt, kuid ristmike läheduses sunnib asfalt endiselt otsima nutikamaid lahendusi.
22. septembrit tähistatakse maailmas autovaba päeva, mille eesmärgiks on julgustada autojuhte vahetama vähemalt üheks päevaks oma auto ühistranspordi, jalgratta või kõndimise vastu.
Suvi on ideaalne aeg hüpata jalgratta selga ja sõita mere äärde võrkpalli mängima või lihtsalt loodust nautima. TalTechi teadlased annavad nõu, kuidas valida jalgratast, mis oleks samaaegselt mugav, ohutu ja kestlik.
Kas Tallinna vanalinna autentsust kaitstes tuleks keelduda Estonia teatri juurdeehitusest või võiks muutuski olla osa pärandist?
Seekordses "Innovatsioon ja valitsemine" taskuhäälingus arutlevad Alex Pazaitis ja Karin Kruup teemadel, mis puudutavad "ühisvara" ja "tasaarengu" mõisteid, kogukondade panust säästvatesse tehnoloogiatesse ning linnavalitsemise väljakutseid.