Merendus seisab ristlainetuses: geopoliitilised pinged, ida–lääne kaubateede lagunemine, kasvavad kulud ja järjest karmimad keskkonnanõuded panevad kogu sektori surve alla. Eesti laevaomanike elu pole samuti kerge – kodumaise lipu all seilab vähe laevu ja tööjõupuudus pitsitab. Aga ehk peitub just kriisis võimalus, mis võiks aidata Eesti meremajanduse uuele kursile?
laevandus
Laevandus on veelahkmel: rohepööre on vältimatu, kuid kõikjal maailmas kulgeb üleminek ebakindlalt ja katkendlikult. Surve heitmeid vähendada kasvab nii Euroopas kui ka rahvusvahelisel tasandil, kuid pakkumise ja nõudluse vahel on vastuolu. Laevaomanikud ootavad turule kütusetootjaid, tootjad aga kliente – tulemuseks klassikaline „nokk kinni saba lahti“ olukord.
Eesti süvatehnoloogiaettevõte MindChip, mis on TalTechi esimene ametlik hargettevõte, arendab tehisintellektil põhinevat autonoomset kaptenit – intelligentset süsteemi, mis suudab laeva iseseisvalt juhtida, olukordi hinnata ja ümbritsevale keskkonnale reageerida.
Kuressaare Kolledži Meretehnoloogia kompetentsikeskuse hüdrodünaamika labor peidab endas Baltikumi ainukest spetsiaalset mudelkatsebasseini, millel on muljetavaldavad mõõtmed: 60 meetrit pikkust, viis meetrit laiust ja kolm meetrit sügavust.